Financiële dienstverlening

Jouw organisatie beheert de gegevens van miljoenen mensen. Als bank, verzekeraar, pensioenfonds of hypotheekverstrekker is het je grootste belang om een duurzame relatie op te bouwen met iedere klant. Dat kan alleen als je kunt garanderen dat privacygevoelige informatie bij jullie in veilige handen is.

De technisch systemen waarmee de organisatie werkt voldoen aan de hoogste beveiligingseisen. Minder grip heb je op het gedrag van collega’s die steeds meer via digitale communicatiekanalen met gevoelige data werken. Je weet dat een kleine onoplettendheid grote gevolgen kan hebben. Verplichte e-learnings hebben nooit echt bijgedragen aan bewustwording onder het personeel. Wat kun je doen?

De menselijke kant van cybersecurity is belangrijk voor ABN AMRO Hypotheken, Brooklyn Partners helpt ons hier voorop in te blijven lopen.

ABN AMRO

Technologische ontwikkelingen

Bankieren, verzekeren en pensioensparen gaat bijna alleen nog maar digitaal. In een handomdraai maken we via een smartphone geld over, dienen we een declaratie in of passen we onze gegevens aan. Het (digitale) gebruiksgemak gaat keer op keer omhoog. Nieuwe innovaties op het gebied van Artificial Intelligence en het Internet of Things zetten deze ontwikkelingen verder voort.

Tegelijkertijd komt cybercrime steeds vaker voor. Of het nu gaat om phishing, hacking of DDoS-aanvallen: financiële instellingen zijn een interessant doelwit. Het zorgt voor onzekerheid onder klanten die vrezen dat ze hun veilige buffer of onbezorgde pensioen via een valse e-mail zomaar kwijt kunnen raken. Het optimaliseren van de digitale weerbaarheid op alle vlakken is daarom voor financiële instellingen een vereiste om het consumentenvertrouwen te behouden en de concurrentiepositie te vergroten.

Het digitale instinct vergroten met de Social Hacktraining

De communicatie tussen klant en medewerker verloopt steeds meer via e-mail, chat of Skype. De kans dat daarbij onbewust privacygevoelige informatie van klanten vrijkomt is heel reëel. De meeste datalekken en hacks zijn het gevolg van onoplettendheid binnen de eigen organisatie. Medewerkers vervullen daarom een sleutelrol bij het creëren van een cyberveilige organisatie. Dat is de reden dat wij werken aan de digitale weerbaarheid van teams door ze zelf te laten hacken. Dat doen we met de Social Hacktraining.

Aan de slag

Brooklyn Partners transformeert teams van potentiële risicofactor tot menselijke verdedigingslinie.

Hoe we dat doen? Door privacy en informatiebeveiliging met onze integrale aanpak letterlijk viral te laten gaan binnen de hele organisatie. Ooit collega’s gehackt om bewustwording te creëren? Of een criminele hacker opgespoord? 

Binnen onze aanpak komt iedereen onze boodschap en activiteiten tegen. Via gedragsmetingen, sensationele leerconcepten, leiderschapscoaching en communicatieacties zorgen we binnen ieder team voor een gedragsverandering en cultuuromslag. Hiervoor maken we bijvoorbeeld gebruik van de Cyber Barometer, de Cyber Escaperoom en het Awareness Ambassadors programma.

Is jouw organisatie ook op zoek naar:

  • Een vernieuwende aanpak die prikkelt en verrast
  • Focus op menselijk gedrag en organisatiecultuur
  • Snel inzicht in potentiële risicofactoren via gedragsmetingen
  • Gerichte inzet van leerconcepten op basis van gemeten risicoprofielen
  • Trainingsactiviteiten die specifiek toegesneden zijn op risicoprofielen
  • Het bereiken van grote groepen medewerkers in korte tijd
  • Aanleren van vaardigheden volgens het principe van ervaringsgericht leren
  • Een werkwijze die gebaseerd is op wetenschappelijke modellen
  • Een inhoudelijk programma dat dagelijks voorzien is van actuele content en de
    nieuwste ontwikkelingen door gebruik van Artificial Intelligence
  • Een aanpak die voldoet aan de voorwaarden van DNB en AFM
  • Een aanpak die informatiebeveiliging combineert met focus op andere primaire
    processen zoals klantvriendelijkheid
  • Een aanpak met een lage belasting op de organisatie
  • Een positieve businesscase